Inspirasi

Assalammualaikum,

Dulu aku ada satu mind set.

Kalau nak menjadi sumber inspirasi orang,
Kena belajar tinggi-tinggi.
Kena sampai PhD.
Kena ada title Dr.
Kena ada thesis sendiri.

Mind set macam tu memang betul pun.

Tapi sekarang,
Naik semester 3 ni,
Mata aku,
Minda aku mula nampak kebenarannya.

Aku ada seorang lecturer yang mengajar aku sekarang.
Tak ada title Dr pun.
Tapi dia boleh jadi pensyarah.
Malah,
Dia buat aku kagum dengan dia.

Bermula dari situ laah aku lihat kebenarannya.
Nak jadi inspirasi manusia,
Hanya perlukan ilmu yang nyata dan jelas.
Ilmu yang semua orang tak ambil kesah.
Ilmu yang semua orang pandang ringan.
ilmu yang tak semua orang ada.
Niat kena betul.

Aku kena fikirkan balik.
Apa yang aku nak sebenanrnya dalam hidup ni?
Nak title Dr ke?
Nak ada thesis sendiri?
Nak apa?

Dan mungkin sebab aku ni manusia,
Turun dari kepal terbang, terus fikirkan program.

Hingga aku terlupa akan tanggungjawab aku sebagai seorang anak.
Mungkin ibu yang melahirkan aku terasa dengan sikap anaknya.

Maafkan Adah, Ummi.

Sekian,
Assalammualaikum.